Warsztat samochodowy to miejsce, w którym nasz samochód zostaje przywrócony do pełnej sprawności. Mechanik musi być profesjonalistą, wtedy wykryje usterkę, a następnie wyceni naprawę. Warto wykonania też diagnostykę komputerową, żeby sprawdzić, w jakim stanie jest silnik, skrzynia biegów czy system hamowania. Diagnostyka komputerowa jest gwarancją dłuższego użytkowania auta bez awarii. Zanim zostawimy auto u mechanika, musimy być pewni, że warsztat samochodowy specjalistów w swoim fachu. Zobacz, co oferuje warsztat samochodowy Auto Serwis Jakuba Biernata.

Rozpoznanie awarii silnika

Naprawa silnika jest jedną z najdroższych usług. Przeglądy okresowe i diagnostyka komputerowa pozwalają zapobiec awarii. Możemy zwrócić się do warsztatu samochodowego Auto Serwis Jakuba Biernata z miejscowości Żdżar, województwie mazowieckim, specjalizującego się w naprawach mechanicznych aut osobowych. Mechanicy firmy przeprowadzają m.in. naprawy zawieszenia, układów wydechowych i hamulcowych, wykonują też diagnostykę komputerową oraz wymieniają olej i filtry. Zajmują się także wulkanizacją, w tym serwisem opon i ich szybką wymianą. Oferta warsztatu obejmuje oczywiście także usługi naprawy silnika. O uszkodzeniu silnika świadczy:

  • kontrolka silnika – jeśli podczas jazdy zauważymy świecący się symbol silnika, zatrzymajmy się i ostudźmy silnik. Jeśli kontrolka ponownie się zaświeci, podjedźmy do mechanika,

  • falowanie podczas uruchamiania – widząc szybkie wahania wskazówki obrotów silnika, sprawdźmy stan przewodów podciśnieniowych i skontrolujmy świece zapłonowe.

  • wyciek oleju na ziemię-jest ciemny i nieprzyjemnie pachnie. Przyczyną wycieku może być: zużyta uszczelka, skorodowana miska olejowa, zużyte uszczelniacze wałka rozrządu.

  • nadmierne zużycie oleju silnikowego – pobieranie zbyt dużej ilości oleju silnikowego i trudności w uruchomieniu auta; gaśnięcie lub nierówna praca silnika, świadczą o awarii.

  • problem z olejem silnikowym – wilgoć w zbiorniku, gęsty szlam pod korkiem wlewu oleju, pod korkiem i w pojemniku gromadzi się brunatny osad, oznacza to pęknięcie głowicy, przepalenie uszczelki pod głowicą i dostanie się do zbiornika płynu chłodzącego.

Pasek rozrządu

Pasek rozrządu wymieniamy bardzo często, bo pęka w dowolnym momencie. Rozrząd to jeden z najważniejszych elementów samochodu i nie możemy zaniedbywać jego wymiany, bo doprowadzimy do poważnej awarii i narazimy się na większe koszty naprawy. Wymiana paska razem z kołem zębatym i napinaczem olejowym następuje, po przejechaniu określonej liczby kilometrów. Układ rozrządu należy wymieniać co jakiś czas, gdyż materiały, z których jest wykonany, z biegiem czasu tracą swoje właściwości. Jeśli kupujemy używany samochód, pierwszą rzeczą, jaką musimy zrobić, to wymienić pasek rozrządu. Nie wiemy przecież kiedy poprzedni właściciel dokonał wymiany. Zwróćmy się więc do mechanika z polecanego warsztatu samochodowego, żeby zajął się wymianą, a nawet zakupem rozrządu.